מידע על המרפאה

מרפאת אקסטרא הוקמה לפני כעשור על ידי ד"ר טל ליבנה כשילוב בין מרפאת ספורט למרפאת כאב. ד"ר טל ליבנה הינו רופא ספורט ויועץ כאב, מומחה ברפואת משפחה . לטל נסיון רב בעבודה עם ספורטאים בארץ ובעולם ורקורד עשיר בהחזרת הספורטאים למגרש (או למסלול) במהרה.
בהקמת המרפאה עמד לנגד עינינו הרצון ליצור בית שיהווה מענה רפואי לספורטאים בכל הרמות – מהמקצוענים ועד החובבים. כל זאת תוך ליווי אישי והדרכה צמודה של המטופל מקבלתו ועד סיום הטיפול.
בהשראת מוסדות רפואיים מובילים בעולם, במרפאת אקסטרא אנו משלבים באופן טבעי בין רפואת ספורט לרפואת כאב. שילוב זה בא לידי ביטוי ברפואה מותאמת אישית השמה דגש על אבחון נכון של הבעיה במהלך הביקור , לרבות אבחון בבדיקת אולטרה סאונד אורתופדי – במקרים המתאימים. לאחר אבחון, התאמת טיפול מותאמת אישית הכוללת גם מרכיבי טיפול בכאב והדרכה לחזרה לפעילות.
במהלך השנים התמחנו בבעיות רפואיות שונות של ספורטאים ובטיפול בכאב בכלל האוכלוסיה. בין מטופלינו מטופלים רבים עם כאב כרוני , פציעות שונות , מחלות ובעיות רפואיות המקשות על הספורטאי בביצוע הפעילות הגופנית. בנוסף פונים אלינו רבים המעוניינים להתחיל פעילות ופשוט לא יודעים כיצד…
במרפאה אנו מבצעים פעולות פולשניות כגון הזרקות ביולוגיות (כגון PRP) וטיפולים נוספים למפרקים, גידים ורצועות. טיפולים שונים אלו מסייעים בהפחתת כאב, משפרים קצב ההחלמה ומונעים במקרים רבים ניתוח.

מידע על ד"ר טל

ד"ר טל ליבנה MD, רופא ספורט, יועץ כאב ומומחה ברפואת משפחה, בוגר לימודי רפואה בטכניון, חיפה ותכנית ההתמחות של מכבי שירותי בריאות בחיפה. את הכשרתו כרופא ספורט וכאב עבר בארץ, תחילה במחלקה האורתופדית בבית חולים רמב"ם והכשרת רופאי כאב בשיתוף מכבי שירותי בריאות. לאחר מכן בתכנית ללימודי המשך ברפואת ספורט – אוניברסיטת תל אביב. בנוסף, במוסדות שונים בחו"ל – מרפאת הועד האולימפי האיטלקי ברומא, קורס רופאי קבוצות מתקדם של הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט בארה"ב, מספר קורסים לאולטרה סאונד אבחוני של פציעות שרירים, גידים ומפרקים ופעולות פולשניות תחת שיקוף באמצעות אולטרה סאונד.
ד"ר ליבנה משתתף פעיל בכנסים שונים ברחבי העולם. מרצה לרפואת ספורט לסטודנטים בפקולטה לרפואה בטכניון ובצפת וכן מרצה ראשי בקורס רפואת ספורט בלימודי המשך לרופאי משפחה בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב.
בעל ניסיון עשיר בטיפול בספורטאים במספר מרפאות ספורט בארץ ובעולם ובמגוון רחב של בעיות ומחלות אצל הספורטאי.
ד"ר ליבנה מתמחה ברפואת ספורט אורתופדית כולל אבחון של פציעות אורתופדיות וכאבים כרוניים באמצעות אולטרה סאונד. טיפול בשיטות פולשניות כגון דיקור יבש (IMS) , הזרקות מכוונות אולטרה סאונד למפרקים וגידים – PRP , פרולותרפיה , סטרואידים , חסמים עצביים להפחתת כאב ושיטות נוספות.
ספורטאי פעיל מזה 25 שנים. כיום עוסק בעיקר בטיפוס צוקים וריצות ארוכות. פעיל גם בתחומים רבים – אופניים, שחייה, אומנויות לחימה, סקי ועוד..
טל מתגורר בחיפה יחד עם אשתו ושני ילדיו.
"הספורט תמיד היה חלק עיקרי בחיי. ההבנה הראשונית על הצורך ברופא ספורט הגיע אלי עוד בהיותי סטודנט לרפואה. בשל פציעת כתף כתוצאה מטיפוס פניתי לאורתופד לבדיקה. לאחר בדיקה קצרה קיבלתי הנחיה להפסיק לטפס באופן מוחלט וכי לא תהיה לי אי פעם אפשרות לחזור לספורט זה. מכיוון שהחלטתו נראתה לי מעט תמוהה, התחלתי להתעניין וללמוד את הנושא לעומק. למדתי כיצד הגישה של מי שאינו מכיר את תחום רפואת הספורט יכולה להיות מוטעית, כיצד תחומים רבים ברפואה לוקים בחסר בכל הקשור להתמודדות עם ספורטאים ולבסוף התחלתי לעסוק בזה באופן מקצועי. היום אני מטפס גם 4-5 פעמים בשבוע ללא כל בעיה עם הכתף.
בעקבות החוויה שחוויתי כספורטאי הבנתי את משמעות השילוב הכל כך טבעי בין רפואת ספורט לרפואת כאב. החלטתי להתמקד בתחום זה ולהשלים את הפער החסר כל כך במקומות מסויימים בארץ. הקפדתי לעבור הכשרה במוסדות מובילים בעולם ולרכוש את הכלים המתאימים בתחום .
כתוצאה מכך הקמתי את מרפאת אקסטרא- מרפאת ספורט וכאב.
היום יש לנו כבר שני סניפים- בתל אביב ובצפון וזכיתי לעבוד עם ספורטאים ומטופלים רבים.
כמו כן אני מלמד בהכשרות רופאים וסטודנטים ומקפיד להכשיר את דור העתיד של הרופאים בישראל.

מה חושבים עלינו?